Dieta wątrobowa: placki twarogowe bez dodatku tłuszczu

Czy na co dzień zastanawiamy się jak funkcjonują nasze narządy wewnętrzne? Pomimo, że czujemy się dobrze i na nic nie chorujemy, to nasz organizm ciężko pracuje. Dlaczego tak się dzieje? Częstą przyczyną jest intensywne i stresujące życie, a także spożywany alkohol. Wychodzi na to, że czasem nie da się uniknąć obciążenia organizmu, ale można go wspomóc – najprościej stosując dietę wątrobową.

Wbrew pozorom nie jest to dieta stosowana tylko przy schorzeniach wątroby. Oczywiście dieta wątrobowa nie polega na spożywaniu wątróbki ;). Zatem odpowiedzmy sobie na pytanie…

Co jeść na diecie wątrobowej?

W internecie są przepisy dla diety wątrobowej. Jeśli jednak wczytamy się na czym polega regeneracja wątroby dietą, sami możemy dopasować swoje codzienne menu. Z tego co sama przestudiowałam, wysuwają się dwa najważniejsze założenia takiej diety:

  1. Najważniejsze założenia diety wspomagającej wątrobę – to ograniczyć spożycie tłuszczów! A więc powinno się unikać tłustych serów, tłustego nabiału, tłustych mięs, kiełbas i wędlin, frytek, majonezu, smalcu itd. Na liście zakazanej są też nasiona oleiste – sezam a także orzechy, migdały, awokado.
  2. Drugie założenie – to unikać spożycia żywności przetworzonej, ciężkostrawnej, wzdymającej, ostro przyprawionej. Nadmiar dodatków do żywności i alkohol również obciążają wątrobę.
    Więcej szczegółów diecie wątrobowej możecie przeczytać tutaj: www.essentiale.pl. Na podanej stronie znajduje się również przykładowy jadłospis dla diety wątrobowej.

Dlaczego piszę o wątrobie?

Zawsze miałam podejście, że jestem za młoda na problemy z wątrobą. Nic mnie nie boli i przecież dopiero skończyłam 30-stkę. Jednak jakiś czas temu wykonałam profilaktycznie badanie wątroby (ultrasonografem). Okazało się, że mam kilka miejsc w wątrobie zwapnionych! Po konsultacji z lekarzem, uspokoiłam się, ponieważ generalnie to nic takiego, jednak zapaliła mi się żółta lampka. O wątrobę należy dbać w każdym wieku…

dieta wątrobowa jadłospis

Dieta wątrobowa przepisy:

Dzisiaj przedstawiam przepis na placuszki serowe, które smaży się bez dodatku tłuszczu.

Do ich przygotowania potrzeba:

  • 250 g chudego twarogu
  • 1-2 jajka
  • 2 łyżeczki cukru pudru
  • 3 łyżki mąki pełnoziarnistej

Wykonanie placków możecie zobaczyć na poniższym filmie:

Sposób przygotowania:

  1. Ser przełożyć do miski, dodać żółtko, cukier i mąkę.
  2. Składniki w misce rozgnieść widelcem.
  3. Białka ubić osobno i dodać do powstałej masy.
  4. Wszystko razem wymieszać.
  5. Patelnię rozgrzać i nakładać niewielkie porcje placuszków.
  6. Placuszki smażyć powoli na małym gazie i bez tłuszczu.

Po usmażeniu można ozdobić sokiem, domowym dżemem i owocami.

 

 regeneracja wątroby dieta

Dodaj komentarz