Home Poradnik domowy Przekąski czyli co podjadać?

Przekąski czyli co podjadać?

2 min read
0
0

Nie wiem jak Wy, ale ja lubię czasem zjeść coś niezdrowego np.chipsy, chrupki kukurydziane z posypką czy choćby posolony popcorn. Podjadam najczęściej między posiłkami, do filmu czy piwa i w towarzystwie. Kiedyś jadłam ich dużo więcej, teraz bardzo okazjonalnie, głównie z powodu akrylamidu który uszkadza układ nerwowy i jest przyczyna powstawania raka. Wiem jakie to niezdrowe i trudno czasem się powstrzymać, a przecież można sięgnąć po zdrowsze zakąski.

Dlatego polecam bakalie. Ja zawsze mam je pod ręką. Najczęściej kupuję: rodzynki Thompson, migdały, suszone morele i śliwki czasem też figi, natomiast orzechy włoskie i laskowe mam z własnej plantacji. Bakalie w przeciwieństwie do szkodliwych chipsów wspomagają zdrowie. Pomagają zapobiegać nowotworom i zawałom, łagodzą dolegliwości żołądkowe. Zawierają błonnik, magnez, potas, witaminę E i kwas foliowy. Nie ma przeciwwskazań co do konsumowania – mogą jej jeść dzieci, nastolatki, kobiety w ciąży oraz osoby chcące zrzucić kilka kilogramów. Szczególnie polecam jeść śliwki które wspomagają trawienie. 100 g suszonych śliwek to 266 kcal. Codzienne jadanie trzech śliwek lub picie szklanki kompotu z suszu zlikwiduje zaparcia. Śliwki mają również sporo beta-karotenu, a także witamin C i E, czyli substancji posiadających właściwości antynowotworowe. Ze względu na bogactwo żelaza, fosforu, wapnia, magnezu i witamin z grupy B polecane są osobom z niedokrwistością oraz wegetarianom.

Load More Related Articles
Load More By Paula Andrzejewska
Load More In Poradnik domowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Check Also

„Włoska zupa weselna” – wersja na ostro

Kiedy pierwszy raz usłyszałam: „Włoska zupa weselna”, pomyślałam sobie, że to …