Strona główna Kuchnia Zupy Letnia zupa owocowa – wiśnie, truskawki, porzeczki, jabłka, śliwki

Letnia zupa owocowa – wiśnie, truskawki, porzeczki, jabłka, śliwki

2 minut czytania
2
0
letnia zupa owocowa

Lato przynosi nam wiele owoców, które warto zakonserwować w słoikach lub zamrozić. Tę drugą opcje lubię szczególnie, bo owoce można wykorzystać na wiele więcej sposobów, a sam proces przygotowania mrożonek ogranicza się prawie do umycia owoców. Jednym z naszych ulubionych przysmaków jest właśnie zupa z owoców. Latem, to żadne wyzwanie, gdy wszystkiego mamy pod dostatek, zimą juz trzeba się bardziej wysilić. Dlatego zachęcam wszystkie panie do przygotowywania mrożonek, i nie tylko z owoców, ale i warzyw.

letnia zupa owocowa

Składniki:

  • owoce: wiśnie, truskawki, porzeczki, jabłka, śliwki
  • szczypta cynamonu
  • szczypta kardamonu
  • cukier
  • 3 łyżki śmietany +łyżka mąki

 

Owoce opłukać, odszypulkowac i wypestkowac. Włożyć do garnka w którym bedą się gotować. Zalać woda i  gotować na małym ogniu w zależności od użytych owoców od 10 do 20 minut. Dodać przyprawy i cukier. Celowo nie podała ile cukru, ponieważ zależy to od kwasowości użytych owoców. Na końcu wymieszać śmietanę z mąką i kilkoma łyżkami zupy. Wlać do garnka, wymieszać i juz nie gotować. Podawać z makaronem.

Lubicie zupy owocowe? Czy akceptujecie tylko te wersje „słone”?

letnia zupa owocowa

Wczytaj więcej podobnych artykułów
Load More By Paula Andrzejewska
Load More In Zupy

2 komentarze

  1. Natalia

    06/08/2014 w 11:47

    Napweno przepyszne i orzeźwiające. Ja jako że liczę kalorie i ogólnie staram się odchudzić przygotowałam sobie w poniedziałek wieczorem taką sałatkę z trzech owoców: śliwki, nektarynki i brzoskwinie. Do tego dodałam 25g miodu lipowego. Kaloryczność sałatki wyszła 0,54/1g więc bardzo malutko. Polecam sałatki owocowe bez dodatku śmietany czy jogurtu naturalnego ;-) najlepsze zimne z lodówki

    Odpowiedz

    • Paula Andrzejewska

      Paula Andrzejewska

      26/08/2014 w 11:28

      Do takiej sałatki polecam dodać jeszcze łyżkę płatków owsianych albo świeże listki mięty.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *